Meeldetuletus pimedaks ja libedaks ajaks

Reede, 28 November 2014 19:22 Jekaterina Aader

emailbutton-2886752 printbutton-8016710 pdf_button-5059637

Alates 15.10.2014 võib sõita juba naastrehvidega, aga kindlasti ei ole ka mõistlik selle tööga viimase hetkeni oodata ning suverehvidega lund ja libedat trotsida.

Autojuhtidel tuleb mõista oma vastustust ja mõistmist, et kulunud ja kehtivatele nõuetele mittevastavate rehvidega sõit on ohtlik nii sõidukijuhile kui kaasliiklejatele. Pole harvad juhtumid, mil avarii üks põhjusi olid üleliia kulunud rehvid. Kui rehvimuster on alla nõutud sügavuse, on see liikluses ohtlik. Suverehvil peab mustri jääksügavus peab olema vähemalt 1,6 ja talverehvil vähemalt 3 millimeetrit, aga parem, kui mustrit jagub rohkem.

Kokkuvõtvalt:

  • Naastrehvidega on lubatud sõita 15. oktoobrist 31. märtsini, lamellrehvidega tohib sõita aasta läbi. Talviste tee- ja ilmaolude puhul võivad naastrehvid all olla 1. oktoobrist 30. aprillini.

  • Suverehvidega tohib sõita 1. märtsist novembri lõpuni.

  • Talverehvid on kohustuslikud 1. detsembrist veebruari lõpuni.

Allikas: majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus

Sügise- ja talvekuud on varastel õhtutundidel saabuva ja suure osa ööpäevast katva pimeda aja tõttu liikluses osalevatele jalakäijatele ja jalgratturitele endiselt kõige riskantsemad. Vaatamata sellele, et jalakäija näeb tuledega autot juba kaugelt, eraldab autojuht ilma helkuri või muu valgusallikata jalakäijat lähitulede valgusvihus alles 30 meetri kauguselt. 90 km/h liikuva auto peatumisteekond on aga vähemalt kaks korda pikem ja sellepärast ei suuda juht ootamatult nähtavale ilmunud jalakäijale otsasõitu vältida. Korralik helkur on auto lähitulede valguses nähtav juba 130 – 150 meetri kauguselt ning annab autojuhile piisavalt aega, et sõitu aeglustada ja mööduda jalakäijast ohutult. Kui helkur mingil põhjusel puudub või on kaduma läinud, peab jalakäija arvestama, et valgustamata teel pole ta autojuhile nähtav ja tegema kõik endast oleneva, et õnnetust vältida – kõndima sõidukiliiklusele vastu, nagu liiklusreegel ette näeb, sõiduki lähenedes hoiduma võimalikult sõidutee äärde ning jälgima sõiduki möödumist.

Helkurit on soovitav kanda sõiduki tuledega samal kõrgusel, ehk umbes 50-80 cm maapinnast. Kui kantakse ainult üht helkurit, tuleb see kinnitada keha sõiduteepoolsele küljele. Tähtis on, et rippuv helkur jope või mantli allserva alt välja ulatuks ning oleks nähtav võimalikult mitmest küljest. Meeles tuleks pidada, et helkur on vajalik ka linnatänaval, kus tänavavalgustus ei ole sugugi kõikjal piisav.

Allikas: http://www.mnt.ee/index.php?id=21940&highlight=helkur

Argo Lääts

Piirkonnapolitseinik

Tartu politseijaoskond

Jaga